Jenny

Suck
Suck säger jag bara, vet inte varför jag blir störd men jag blir det. Fick precis brev från försäkringsbolaget, ett brev vi väntat på i ÅTTA MÅNADER!!!! Där skriver de att de inte kan ge Nova den försäkringen vi vill ha utan de kan erbjuda oss en annan, detta pga av hennes lymfangiom. Står att de har baserat detta på mina uppgifter (som det fick då hon var två dagar gammal) samt från sjukhuset. Jag känner att jag blir irriterad eftersom att mina uppgifter endast är att det är ofarligt och sjukhuset har inget mer än så att tillägga, hon har heller inte något problem av det. Vi har inte varit på koll på avdelningen sedan i augusti och alla säger att det är ofarligt och "lätt" åtgärdat. Hon har aldrig varit inlagd för nått och hon är i övrigt helt kollad från topp till tå så det finns inget mer. De försäkrar antagligen en massa barn varje dag som inte är kollade så noga som Nova men då är det inget tjaffs, detta är ett skönhetsfel som ska åtgärdas men ändå är det gnäll!
Men det är väll som Nicke säger, de vill ju alltid friskriva sig från allt. Det som jag känner att jag reagerar på är att det har tagit dem åtta månader att få fram detta och vi hade kunnat ansöka till något annat bolag om vi vetat detta tidigare. Det står att vi kan ringa till dem om vi funderar över nått och jag borde göra det men risken finns att jag kommer att försöka äta upp personen på andra sidan. Jag blir sur och har lust att flytta Lucas försäkring till ett annat bolag men vad hjälper det? och varför bryr jag mig egentligen, vad blir bättre av det, som att de skulle bry sig?????
Karin Ö

Kommer ihåg att det var nåt inslag på PLUS för nåt år sen om precis det där. Var någon familj som vars barn hade haft nåt liten grej när han föddes (om det var typ urinvägsinfektion el nåt) och då ville inte försäkringsbolaget försäkra fast barnet var friskt sedan flera mån tillbaka. Tror de tog nåt annat försäkringbolag då.

Tessa

De ville inte försäkra signe heller. varför? för hon var klarbehandlad och neg. infektionsprov på lördagen så vi skrev under papperen på söndagen. men hon blev inte utskriven förrän måndagen för att de inte skriver ut på helgen. Så då kunde de inte försäkra henne... har skickat in igen men nu har hon ju haft svamp i rumpan och varit på barnhjärtmottagningen på koll så får se vad de säger den här gången... hon är ju också betydligt mer kollad än många barn och borde egentligen vara ett säkrare kort men men... tänker också att vägrar de så byter vi med selma också, lite som "straff" men de lär väll knappast bekomma dem egentligen.

Jennie

Hej!
Jag har en son med lymfangiom och tänkte bara fråga hur det gått för er med försäkring? Vi har bara kunnat få olycksfallsförsäkring...
Hälsningar
Jennie

Svar: hejVi har lagt allt på is, jag orkar inte bråka med något försäkringsbolag =( Känns konstigt att ett barn som är kollat från topp till tå inte kan få en "helförsäkring" men icke kollade barn lätt försäkras in.........
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress