Jenny

Som en vessla
I dag försökte jag vara snabb som en vessla när jag rände omkring i stallet. Jag var en aning tidig på jobbet, fodrade rs-hästarna med hö och havre (blev lite uppjagad då det var slut på allt foder i/på fodervagnarna, hatar när man måste börja med att fylla upp) och pinnade därefter över till de privata hästarna där jag gav även dem hö och havre samt lunchhö innan det var dags att springa till lektionen som började klockan åtta. Kan erkänna att jag inte frös i alla fall då jag kom in i ridhuset, det blir rätt svettigt när man vesslar omkring i full fart. Jag hade bara tre elever idag så det var lugnt och skönt och vi han med bomövningarna i godan ro. Efter lektionen ordnade jag all mat som folk skulle ha med sig på tävlingarna i helgen innan jag tog ett snabbt fika. Fyllde i hästarna jag haft på lektion, bytte om och tog in Jackpot för en ridtur. Han ville inte riktigt som jag idag och provade lite olika konster innan han tillslut gav med sig lite och vi fick gå ungefär halva vägen var. Av med sakerna, ut i hagen, in och skyndade mig att fodra hö och havre till lektionshästarna, även betfor till Clossen. Gjorde iordning Bubblan och tog en väldigt enkel lite tur på han, kollade att start och stopp funkade som det skulle. Tog en mycket snabb lunch innan jag kollade mejlen, fixade ännu mer foder samt lappar till en massa boxar. Tog in hästarna och sedan blev det fika innan Eva ringde och sa att våra tre finska gäster som är på genomfart hade anlänt. Ner och tog hand om dem så gott jag kunde för tydligen kunde de nästan bara engelska om jag inte ville prata finska, visade boxar, hagar och hämtade hö. Skyndade mig över på privatsidan för att fodra eftermiddagsmat och för tredje gången fixa foder till en liten eftersläntrare som tydligen glömt att man kanske måste ha med sig mat.
Så summan av dagen blir, ingen rast och ingen ro, hunnit med mycket och känner mig nöjd med dagen!
Matilda

Jag är jourhem så jag fick ta emot en kisse ikväll :)

tessa

kanske kan rida han om det inte går att jag rider butterfly. roligt att rida camaro avkommor!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress