Jenny

Städa bland skåpen
I dag har vi varit riktigt effektiva, började med att fodra och släppa ut GG och Hempa. Över till andra sidan och fodrade dem samt krattade och sopade. Över till andra sidan igen och kollade att allt flöt på som det skulle innan jag virvlade upp på övervåningen och jobbade med hemsidan, bla med hösten schema. Ner och tog tag i "skåprummet" som jag skulle ha gjorts för flera veckor sedan men det har inte riktigt fått plats i mitt fulla schema. Ut med alla skåpen och sedan sopade jag golvet, kan nog utan att ljuga säga att det inte har sopats där inne på väldigt länge, hittade bla en Kalle Anka pocket, kattbajs, en list, hagstolpar, massa damm, hö, en järnstång, skärp och lite till.
Så här såg golvet ut i hela rummet.
Innan sopningen så fick Eva stänga av brandlarmet för annars hade nog brandkåren fått rycka ut med hela styrkan för att leda reda på branden som orsakade den kraftiga rökutvecklingen.
Alla skåp är utflyttade ur rummet och det är sopat, nu ska de märkta skåpen tillbaka in.
Det konstigaste av allt är att vi har några skåp utan ägare......Efter mycket detektivarbete så lyckades vi klura ut några ägare men än har vi två skåp kvar som saknar ägare. Ett svart som man kan se till vänster i bild och ett rött som jag inte fotade. Om du vet med dig att du har ett "övergivet" skåp så kan jag meddela att det saknar sin ägare.
När vi började med rummet så gick det precis att öppna dörren och när vi var klara med rummet så gick det helt plötsligt att gå in där och det ryms även fler skåp. Tänk vad lite städning kan göra.
emily

Om ni inte hittar skåpets ägare kan vi adoptera det. Utlovar kärleksfullt, långvarigt hem! ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress