Jenny

Vad ska jag köpa för kamera?
Ska köpa en ny kamera men jag känner att jag är mitt ute i en okänd djungel och alla vägar är en krånglig labyrint. Ahhh, vad ska jag köpa?? Någon som har några bra råd och tips? Har nu en Nikon D70

Jag vill kunna fota:
Inne
Ute
Barn som leker
Hästar som hoppar
Hästar som springer på marken
Hundar i full aktion
Dagliga saker
Porträttbilder

Mer:
Nå långt med objektivet
Lätt att hantera
Snabb (dvs kunna ta många kort under kort tid)
"hobbyfotografvänlig"
Matilda

Har du fotat med Nikon eller Canon innan?



Jag har en canon eos 500d (rekomenderar den!) och kikade samtidigt innan jag köpte en nikon 3000(?) som även är bra "amatörkamera".



Dom är i rimlig prisklass för det är väl igentligen det som spelar stor roll också. Annars sitter det mesta i objektiven så om jag skulle vara du skulle jag köpa ett kamerahus i rimlig prisklass. nikon eller canon är väl endast en smaksak. och sedan lägga dina pengar på bra objektiv!



Men det är svårt att ge tips när man inte vet vad det får kosta för det är också så att det gör det -SMAKAR DET SÅ KOSTAR DET :)

Lars C

Vad ni än köper så kan ni ge oss eran gamla kamera =)

Therese

Näe varför ge Lars den då jag gärna köper den !!!:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress