Jenny

Bad
I dag så var Sandra och jag supersnabba i stallet, vi var ganska många på morgonen så vi han med en hel del innan fikat. Eva och jag vägde upp ca 250 kg hö till norrmännen, flyttade hästar inför helgen, tog ner mysaks skylt och skruvade upp den på väggen bland de övriga gamla hästarna, skruvade i fler skurvar i buktande namnskyltar, tog ner specialfoderskyltar, fixade foderstater, körde över två kärror med grov och slängde ner en massa hö. Efter fikat så klippte och friserade vi Sammy och Sandokahn. Sammy blev en helt ny häst, mycket snygg måste jag säga. Fodrade lunch till hästarna och sedan blev det lunch för oss med. Efter lunch blev det bad av de två nyklippta hästarna och intag av resten. Klämde in ett litet fika innan vi tog oss en ridtur på Sammy och Jackpott, lilla Jackpott blev arg på mig och gjorde alla möjliga krumelurer i kanske 45-60 sek och sedan insåg han att det bästa var nog bara att göra som man blev tillsagd. Han var så fin och lydig så jag passade på att trava lite bommar och tog även ett pyttelitet skutt, han bjöd superbra till Sandra stora förvåning och min livräddningssitts var obefogad. Han är verkligen jätterolig att rida och kan gå på tygeln i alla gångarter, mjuk i handen, framåt och bara underbar.....jaja det sista kanske var att ta i men fin är han. Synd bara att han är så liten.........
Tessa

Varför badade ni de nybadade hästarna? :-)

Ida

Vad har hänt med Mysak? Det står inget i veckobrevet. Hästhimlen eller pension?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress