Jenny

Iakttagen
I dag när jag hade höat klart lunchen så kände jag mig iakttagen när jag skulle lyfta upp en bal för kvällen. Tittar mig omkring men ser ingen.....tittar av någon anledning upp i det höga taket och gissa om jag blev förvånad då jag ser en katt som ligger och trycker i ett hörn.
Jag kan inte på något sett förstå hur den kommit upp dit om den helt enkelt inte har klättrat på balken upp. Det finns ingen annanstans att ta sig upp.
Man kan nästan ana här hur högt upp katten är, det finns inte så mycket att klättra på som ni ser.
Katten har flyttat lite på sig då Jonas försökte få ner den med hjälp av stege. Den var inte alls sugen på att bli fångad och gjorde allt för att han inte skulle nå den.
Efter många om och men så fick vi in den i ett hörn och Jonas kunde fånga in den och ta ner den. Vi hade stängt dörrarna så att den inte kunde ta sig ut men den försvann fort som blixten mellan alla höbalar. När den oroliga men glada ägaren dök upp några minuter senare så behövde hon bara locka på den en gång så jamade den genast och hon kunde gå och hämta den. Lyckan var total hos båda, alla nöjda och glada!
De tog den snabbaste vägen hem, genom spånförrådet och över stallplan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress