Jenny

kellogspaketet??
Hur är det möjligt att så många människor kör som krattor i trafiken, har det fått sina körkort i kellogspaketen??? Jag säger inte att jag är världens bästa förare men ibland blir jag mörkrädd då jag är ute och kör. Någon måste ju ha lärt dessa personer att köra bil, VEM?????

För att citera vad en vän skrev för inte allt för länge sedan:

Jag vet att jag är jobbig, men vi måste reda ut detta EN GÅNG FÖR ALLA!


Det är INTE stopplikt i cirkulationsplatser (rondeller), kommer det ingen bil kör man med fördel utan att stanna, det krävs dock lite planering av körningen.


En annan sak vi måste ta upp. Ligger man på en 50-sträcka och det kommer en fartkamera så kan man faktist fortfarande köra 50 km/h förbi kameran, man behöver INTE bromsa ner till 35 för att i sakta mak krypa förbi kameran för att inte få böter. När jag ändå har ämnet hastighet uppe. Står det 90 på skylten medför detta att maxhastigheten är nittio kilometer i timmen på den sträckan INTE 65!


Känner du att du är förgammal för att framföra bilen på ett säkert sätt eller om du rent ut sagt känner dig osäker bakom ratten, KONTAKTA KÖRSKOLAN eller STANNA HEMMA

mickis

Haha jo jag hade lite träningsvärk... Linn har fortf träningsvärk hehe ;)

Malin

Haha.. bli inte förvånad när det är mig du vill döda nästa gång. Jag tänker ofta tvärtom när jag ute och kör.. hehe..



Dessutom, om jag har någon stressad, irriterad rackare bakom mig brukar jag medvetet sakta ner. Och sen njuter jag.



Jag varken gammal (nåja) eller osäker. Jag tar det mest lugnt =)

sara

Fast...att det står 90 på skylten betyder ju att 90 är maxfart, inte att man nödvändigtvis MÅSTE köra 90. Man måste ju ta hänsyn till massor med faktorer, inte minst väglaget... Bättre köra säkert än att tjäna 5 minuter i slutändan.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress