Jenny

Lilla Q
Mamma kunde vakta Nova en stund på dagen och då passade jag på att åka till Lilla Q. Mockade och fixade all mat innan jag tog in och gjorde iordning. Det fick bli samma runda idag eftersom att min förhoppning var att hon inte skulle vara så tittig när hon var själv......hmm, jaja kanske inte jättetittig men klart mer än i går. Vi stötte på några läskiga brevlådor, skoterspår, traktorspår, snöklumpar men det värsta av allt var nog den stora, farliga, läskiga mördarlastbilen som helt plötsligt dök upp som ett monster från helvetet. Q bestämde att den ville hon inte möta, ungefär så här kändes diskussionen.

Q- Den där tänker jag inte möta!!
Jag- Jo det ska vi visst för det är längre hem om vi vänder
Q- Jag vill verkligen inte möta den
Jag- Jo det är ingen fara
Q- Den låter farligt och är jättestor!
Jag- Jag lovar att den är inte värre än alla lastbilar du möter på tävlingar
Q- Jo det är den visst!
Jag- Sluta tramsa nu och gå förbi
Q- Nä, den låter fortfarande
Jag- Se, nu låter den inte längre han stängde av den
Q- Den är fortfarande farlig, jag vägrar!
Jag- Men sluta tramsa nu och gå förbi
Q- Nä vägen är för smal och snövallen är för hög, JAG VÄGRAR!! Jag går hem!
Jag- Men hem är ju jättenära om du bara går förbi lastbilen......
Q- Kan jag ta satts och hoppa förbi?
Jag- När det går verkligen inte för sig
Q- Jo, vilken bra ide´
Jag- Nä det tycker jag verkligen inte, gå bara försiktigt förbi så går det bra
Q- Du verkar vara väldigt bestämd
Jag- Just på den här punkten är jag väldigt säker på att du kommer att klara det och därför är jag bestämd. Gå förbi nu
Q- På tvären då? Eller baklänges?
Jag- NEJ!
Q- Okej då jag prova väll då........
Jag- Bra vad duktig du är
Q- JA!!!! Jag överlevde, såg du???
Jag- Ja du var jätteduktig. Du får en klapp på halsen, känns det bättre nu?
Q- Bättre? Jag är kung!
Jag- Bra kom ihåg det nästa gång du möter en lastbil....


Sen så skrittade hon snällt den korta vägen hem.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress