Jenny

Min dag
Klockan ringde 05.45, jag klev upp, såg på nyheterna, gjorde min medtagbara frukost, klädde på mig och gick ut genom dörren. Det var då jag insåg att detta kommer att bli en dag med mindre vårkänslor än dagen innan. Pulsar mig fram till garaget, ca två dm nysnö har fallit under natten och ingen traktor så långt ögat kan nå.
Det är svårt att fota i snön för jag får nästan inga kontraster men man kan se mina spår där jag pulsat fram.
En bild åt andra hållet från garaget sett, inte ett spår och djup snö. Jag börjar inse att det kan bli problem att ta sig ut då det lutar uppåt på hela parkeringen och bilen är framhjulsdriven......jag backar ut bilen ur garaget och försöker köra framåt, kommer kanske en meter innan det tar stopp, backar igen, framåt, backar igen, framåt, backar igen och framåt. Nu har äntligen bilen fått lite fäste och jag rullar sakta framåt och ut mot vägen, pust, äntligen på väg till jobbet.
Väl framme på jobbet så inser jag att här har det inte heller varit någon traktor men nu tar jag satts redan ute på stora vägen, sladdar in på parkeringen och håller farten uppe hela vägen ända till min parkering. Tjoho!
Snön vräker ner och alla hästar måste få på sig sina täcken innan vi kan gå vidare till privatsidan för att fodra där. När klockan närmar sig åtta så går jag för att ha lektion och jag måste medge att de var riktigt roligt att ha lektion. Alla skötte sig bra och även eleverna verkade nöjda.
Var hästvakt år Kajsa i dag så jag passade på att släppa henne i skritten innan jag mockade och gick upp på lunch. Efter skritten så gick vi in i lilla och longerade och Kajsa skötte sig underbar, avslappnad, bra steg, lyhörd och bara helt superfin. Jobbade med stora och små volter och hon bara jobbade på med bra energi hela tiden. Efter longeringen fick hon lite mat innan hon gick ut i hagen igen.
När jag skulle ge lunch åt de hästarna som var inne så var en av ponnysarna som varit på resa väldigt trött så jag la hans hö vid huvudet och han låg snällt kvar och åt sin lunch, frukost på sängen, vem gillar inte det?
Efter lunch han jag sätta mig ner och kolla mejlen, uppdatera hemsidan, ändra foderskyltar, höa och havre på ridskolesidan, tvätta klart alla täcken och vojlockar samt städa tvättstugan. Han även med att se Sverige bli fyra i skidskyttet, blä för att bli fyra! Styrde bilen hemåt och nu vankas det räkmackor och kanske Avatar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress