Jenny

Mycket
I dag var det mycket på jobbet, Sandra, Eva och Kerstin var lediga och Stina hade sjukt barn. Började halv sju med att fodra hö och havre på rs-sidan, sedan klä på alla hästar, det stora frågetecknet varje morgon är vilket väder det ska bli och om hästarna behöver täcken?? La på alla täcken och jag ångrar det inte eftersom att det blåste rätt bra under dagen. Över till andra sidan och höade alla hästar, det var väldigt mycket löshö så vi fodrade upp det först. Vi var inte klara för en nio med fodringen och då pinnade vi upp på morgonmötet. Vi blev inte så många på mötet och vi hade inte så mycket att prat om heller så det gick ganska fort. Efter mötet fick vi justera lite hästlistor inför kvällen bla då Niro och Xtrem inte bör börja med hoppning efter deras vila, sedan gick jag ner och la ett zinkaband på Sandokhan eftersom att han var tjock i sitt ena framben och väldigt öm över senan. Vi hoppas att det bara är ett slag men det är dumt om han springer omkring allt för mycket. Efter det blev det raka vägen till tvättstugan och vidare för att kratta och sopa på privatsidan. Det blev Jonas och jag som fixade det, upp på kontoret och kollade mejlen samt fixade veckonytt på hemsidan. Ner på rs-sidan igen och gav hö, fyllde på den krafft som var kvar och vidare med kärrorna för påfyllning, drog tillbaka ena kärran och sopade havrerummet innan jag havrade och krattade klart på rs-sidan. Upp för en snabblunch innan jag var tvungen att fixa en lapp som jag fått om en sen bokning som skulle in på hemsidan. Ner på rs-sidan igen och tog över nästa krafftkärra innan jag fixade foderskyltar på några privathästar, tvättstugan igen, vikning av täcken och vojlockar, städning av tvättstugan samt bortplockning av trasiga täcken. Tillbaka på rs-sidan för att snygga till och spåna lite extra innan vi tog in alla hästar. Efter det blev det fika och fodring på privatsidan innan det var dags att styra bilen hemåt då arbetsdagen var slut. Kan säga att jag kommer att somna helt ovaggad ikväll.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress