Jenny

Petig???
Ibland då jag sopar på morgonen brukar jag fundera på varför folk inte vill hålla snyggt och prydligt i stallet. Om man mockat åt sin häst varför kan man inte ta med en sop och sopa utanför sin box, om man ta fram borstar, hinkar och andra saker varför kan man inte ta bort det sen, varför tar man inte bort grimmor, hjälmar, spön och vantar? Varför hänger man inte upp täcken ordentligt så att de inte ramlar ner så fort någon passerar utanför boxen. Är folk inte rädd om sina saker. Men hur som helst så ska jag komma till saken. Varför sopar inte folk efter sig i hovslagarspiltorna när man borstat sin häst??? Vill inte folk att det ska vara snyggt och prydligt, varför alltid lämna till någon annan?
Det här mötte mig i morse då jag skulle sopa kanterna, spån, bajs och en massa päls
Så här vill jag att det ska se ut men jag kanske är väldigt petig vad vet jag???
Marlene

alltid så mycke lättare när någon annan än den som stökat ned, kan göra jobbet, helt enkelt!

Bettan

Stäng hovslagarspiltorna, inför ett polett system precis som med tvättmaskinen. Använd hovslagarspiltan, 20 spänn.

Alla andra som ska borsta och skita ner kan göra det i sin egen box. Det är väl bara för klippning och hovslageri kanske vet vård hästarna behöver stå där ändå. Eller så bajsar folk på golvet hemma också, och slänger soperna i hörnen..... :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress