Jenny

Ridit
När Nicke slutade så åkte jag raka vägen och hämtade Lina på jobbet och så åkte vi till Degernäs för en ridtur. Släppte av henne hos Grodan och jag åkte vidare till Q, Camilla hade redan mockat så jag hade bara en hög att ta ut, Q hade gjort sig fin genom att rulla från topp till tå. Fick borsta man och svans i hundra år och kropp i nittio sen på med skydd, sadel, träns och täcke. Eftersom att Lilla Q bara skulle jogga lite så skrittade vi mot Lina och Grodan och sedan red vi halva stora rundan innan vi styrde hem igen. Hon var lugn och stadig hela tiden, inte särskilt tittig och drog absolut inget i tyglarna, bara lufsade på i godan ro. När jag kom tillbaka till stallet så började Camilla och jag att prata om hur duktig hon var i stallet som t.ex. står helt stilla på gången, Camilla hade nämligen hört att hon kunde hoppa omkring lite men nu i dag så märktes hon då inte ens av och det måste ju vara positivt. Fyllde fyra påsar med hö och tre hinkar med krafft innan jag sopade, plockade undan och åkte hem. Får se vad vi hittar på för nått i morgon men skulle tro att det blir en liknande runda.
Lilla Q och Maria
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress