Jenny

IDIOTDJÄVLAR!
Gårdagen började bra, en promenad på morgonen med Lotta, mannen låg självklart kvar i sängen och lovade mig sovmorgon dagen efter. Hem och vek tvätt för hela familjen, lunch, lek med tågbanan medan Nicke åkte och handlade lite saker sedan blev det lek på studsmattan. Jea, Tobbe och Theodore kom förbi så det blev fika, mer hopp i studsmattan och sedan även lek i sandlådan, självklart han vi med lite fika däremellan. Senare på eftermiddagen kom vi på att vi glömt köpa lite saker så Jea och jag satte oss på cykeln och drog iväg till Coop, Gizmo fick också följa. Väl hemma så blev det middagsstök, lek med barnen, massa prat, fler folk och bara allmänt lugnt och trevligt. Vi fick avnjuta en underbart god grillmiddag och även efterrätt. Barnen knoppade in en efter en och tillslut var det bara vuxna kvar men inte var det så mycket mer seriöst för det.
Nova vaknade vi halv tio och kunde inte sova, snorig och ledsen. Hon somnade, vaknade, somnade, vaknade. När Jea kom och sa hej då så tror jag klockan var runt elva eller nått men Nova sov fortfarande lika oroligt. Tillslut fick jag henne att somna, borstade tänderna och såg framför mig en underbar natt med sovmorgon! Men där kan jag säga att jag fick rejält fel, jag vet inte vad klockan var första gången någon smällde en smällare (läs bomb eller nått), jag brukar inte bry mig när folk smäller smällare även om vi har en hund som hatar det. Men när de smällt så där 10-15 stycken med några minuters mellanrum, hunden hade panik, Nova, Nicke och jag var klarvakna då kunde jag känna att det fick räcka. Sista smällen som hördes var 03.17 och då var jag ganska irriterad. För att få någon sömn så bestämde vi att jag skulle gå in till Lucas för att sova (jag vaknar av Nova när hon är förkyld), sagt och gjort, traskar in till Lucas och har väldigt svårt att somna om, vet faktiskt inte vad klockan var då jag äntligen lyckades somna om. Vid sex var Nova vaken och jag vet inte vad mannen i huset höll på med så vid halv sju hade jag lyssnat klart på skriket och klev upp med henne, så blev det med min utlovade sovmorgon.
Stackars Gizmo har fortfarande inte kommit ner från övervåningen..........
sandra

Visst var det på ersboda? Jag slutade jobba halv 3 o var på ersboda 3 inatt då jag såg en sånn där raket-bomb, en hel låda. VEM smäller sådana mitt i natten??? Förstår inte hur folk tänker...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress