Jenny

Min dag
Dagen började med att jag åkte och hämtade Emelie, sen blev det som vanligt fodring, krattning och sopning innan det efterlängtade fikat.
Efter fikat skulle jag rida och då övade Emelie på att ta in från hagen samt borsta, för mig är det rena lyxen att få det gjort. Själv passade jag då på att hjälpa de andra två praktikanterna med att fylla upp Dinos box med "testmaterialet" och även dokumentera att Emelie faktiskt vågar vara nära hästarna. Bubblan hade gjort sig riktigt fin och var rullad från topp till tå.
Sandra och Lucifer följde också med på ridturen. Vi red först en kort runda i skogen innan det blev ett pass i paddocken. Bubblan hade lite svårt att förstå att han skulle följa tygeln till höger, om jag tog i den så han passade på att göra en massa andra trix istället innan han tillslut insåg att det nog var lika bra att göra som man blev tillsagd. Måste säga att det är en riktigt kanon ponny då han slutat trilskas och bara gjorde som han blev tillsagd. Då och då under ridturen så fick han för sig att testa om jag kunde sitta kvar men större delen av tiden var han snäll och rar. Fick även prova att rida en sväng på Santiago och jag kan säga att när den turen var slut så kände jag mig som en blöt fläck som bara kasade av hästen, mycket häst att rida men stundvis så kunde han springa på tygeln utan att dra eller stanna. Tror att den farbror han ett ganska bra liv men hans mattar och hussar borde ta och bli lite mer bestämda på punkten vem bestämmer.....
Det var fler som njöt av det underbara vädret.
Efter avslutat ridpass fick bubblan duscha och missnöjet över det visade han på en gång då han kom ut i hagen.
Gnugga, gnugga, gnugga

Han med att klippa Alert tillsammans med Sanna innan lunchen och sedan fick Emelie bada han innan det blev dags för veterinärkoll. Sofia och Sanna skulle tvätta benen på Baloo och han tramsade på som vanligt, vände runt, sprang iväg, stannade och annat trams. Tillslut gav de upp och han föll på min lott, jag fick ta några duster jag med men tillslut så insåg han att jag nog kommer att vara tjurigare och gick villigt in. Broddade av Guling, fikade och slutade sedan för dagen. Ännu en bra dag på jobbet!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress