Jenny

vattkoppor
Mamma var här idag och då kom vi in på vattkoppor, hon sa att hon fått höra att barn under 10 månader som får vattkoppor inte blir imuna utan de kan få det igen, låter helt tokigt i mina öron men de hade sagt det här på sjukhuset när hennes arbetskamrat var inne med sin lilla bäbis för just vattkoppor. Nicke och jag googlade lite på detta sen men kan inte finna någon annan som säger det så nu känner jag mig helt förvirrad. Sen känner jag mig ännu mer virrig då jag tittar på bilder på vattkoppor och börjar fundera på om Lucas redan har haft det? Vi försökte smitta barnen för några veckor sedan men inget hände. När vi tittar på bilderna så ser vi att alla barn inte får miljoner prickar och om man läser på så inser vi att vissa barn kan klara sig med bara några prickar. Lucas fick ca 10 prickar på ryggen för några veckor sedan, de kliade som bara den och vi använde potatismjöl men kliet var bara en kväll och sedan så började prickarna försvinna och efter någon vecka så var prickarna nästan helt borta. Nova fick aldrig något och vi tänkte inte mer på det.......kan de ha varit vattkoppor???
camilla

hehe, jag har tydligen haft vattkoppor två ggr säger morsan, så omöjligt kan det ju inte vara:P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress