Jenny

Är det okej bara för att de är små?
Flera gånger när jag är ute och går med hundarna så dyker det upp två små lösa hundar av rasen pappilon. De skäller och springer runt mina hundar, stannar bar någon meter ifrån oss och studsar upp och ner. Är det okej att de springer lösa utan matte och husse bara för att de är små? De springer runt och kissar och bajsar precis som de vill, de härjar fritt utan minsta uppsyn från någon ägare. Senast i lördags kom de farandes fram mot mig och mina hundar, skällde som bara den och sprätte med sina små ben. Denna gång kom faktiskt hussen ut, han ropade, ropade, ropade lite till, ropade igen, ropade lite högre, skrek, vrålade och absolut INGENTING hände. Jag fick korrigera mina hundar och sedan gå vidare och låtsas som om inget hänt. Två saker gör mig riktigt irriterad, det som gör mig mest irriterad är att JAG kommer att få böta om dessa hundar springer fram till mina hundar och de (mot förmodan) skulle bita dessa små rackare, även om mina är kopplade. Det andra är att det på något sätt verkar okej att ha dessa lösa, om jag skulle släppa ut Plexus vind för våg och han skulle springa fram och skälla ut folk och hundar åt höger och vänster så skulle jag vara en oansvarig hundägare, jag skulle bli anmäld och det skulle inte förvåna mig och jag var tvungen att ta bort min "farliga kamphund".
I kväll när vi hade varit på föräldramöte så var de ute och sprang igen, den ena kom hela vägen fram till oss. Jag kunde lätt klappa och ta upp den, sen följde den ena med oss en bra bit på vägen innan Nicke fick bli riktigt irriterad på den och tala om för den att gå hem. Är de inte rädd om sin hund???
Tessa

Hur gick föräldramötet?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress