Jenny

Globen
I går morse kom Johanna och hämtade mig, vi åkte till flygplatsen och mötte upp de andra ridlärarna innan vi steg ombord på planet som tog oss till Stockholm. Landade på Arlanda och tog sedan flygbussen in till T-centralen, sedan blev det tunnelbana fram till Globen. Ida och jag fick inte följa med de andra på ridlärarkonferensen så vi gick på pressbyrån och köpte frukost.
Godaste keson!
När vi ätit klart och tittat på lite folk fösökte vi hitta in på Globen och efter att vi gått runt lite så hittade vi rätt. Ida hade biljetter till första föreställningen så hon traskade mot arenan och jag gick till annexet och tittade på saker. Inser hur mycket fina saker det finns att köpa, folk är som galna och rycker i allt och pressar sig fram. Den ena saken är dyrare än den andra och jag får nästan lite panik av hela situationen.
Hittade en grimma som borde passa min kompis Lina

Efter att jag traskad runt några varv stötte jag på Kerstin och Anna, fortsatte att titta på saker med dem medan jag väntade på att Erika skulle komma. Kersin och Anna är riktigt shopingvana så jag kunde bara flyta med, bära saker och agera klädhängare och det kändes som ett mycket bättre alternativ än att titta på saker själv.
Hittade även en tröja åt Peter.

Erika dök upp lagom till lunch så vi gick på donken och åt nuggets, snackade skit och glodde på människor. Efter maten unnade vi oss en glass och sedan gick vi och tittade på saker tillsammans. Ingen av oss var dock sugen på att shoppa så efter en stund gick vi och köpte popcorn och dricka innan vi satte oss på våra platser och bara umgicks, när hade vi tid med det sist????.
Vi fick se lite hoppning, bla AGRIA hoppet och hästen som vann det var verkligen en riktigt fin krabat. Såg så lätt och enkelt ut! Efter hoppningen blev det världsrekordsförsök utan sadel, fyra deltagare var med och Robert Whitaker hade en häst (Waterstone) med sig som han aldrig suttit barbacka på förut men tydligen hindrade det inte honom från att slå världsrekordet!! Det nya rekordet ligger nu på 2.12m
Helt otroligt att han sitter kvar och det ser knappt svårt ut!

Han titta lite på islandshästarna innan klockan tickade på och vi drog oss mot flygplatsen, denna gång kände vi oss supervana med tunnelbana och buss så resan tillbaka till Arlanda gick mycket fortare än till Globen. Åt middag, snackade en massa och sedan flög vi hem. Tack alla inblandade för en helt fantastisk dag!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress