Jenny

Hej då hästarna!
Morgonen började si så där när proppen hade gått i hallen och jag inte hade tid att byta, jag fick leta efter alla mina kläder i mörkret. Skulle sedan ut med hundarna och tänkte att jag går en snabbis i skogen då det tog tid att leta kläderna, han halvvägs ut i skogen så slocknade ficklampan!! Fick ta upp mobilen och lysa mig hem igenom skogen. Letade efter lunch i kylskåpet men gick bet på det, fick ta en kesella med mig i stället. Åkte till jobbet och fodrade alla RS-hästar, täckade dem och släppte ut i småhagarna innan jag gick över till Eva. Städade en massa löshö efter helgen och vi fick även ta en använd bal med oss som givetvis resulterad i att vi fick slut och var tvungen att hämta en ny innan alla fått morgonmat. Krattade och sopade innan jag traskade upp på kontoret och kollade mejlen samt hämtade pappren på hästen. Tog en snabbfika och gick sedan ner till stallet, tog in Sandokhan från hagen, ryktade han och flätade svansen innan vi gick en promenad i solen medan vi väntade på transporten som skulle ta han till sin nya ägare.
Nyfiken häst som spejar efter lastbilen.
Snäll som han är så traskade han raka vägen upp på lastbilen, hej då Sandis!

Gick in till stallet, traskade iväg och hämtade skruvdragare och sudd, suddade bort Sandis och Oliver från sina foderskyltar, flyttade Symphonys namn och saker till Sandis box, skruvade ner Sandis skylt och flyttade kedjan. Traskade till ponnystallet och tog ner Olivers skylt, ritade ett sträck på baksidan av skylten så jag skulle veta var jag skulle såga så att den passar med de andra skyltarna. Skruvade upp Sandis skylt på väggen med alla andra hästar som har lämnat oss, ut till snickaboa och såga av Olivers skylt, in till stallet och upp med den på väggen. Gick upp på kontoret och ordnade så att Eva skrev tre lappar till mig innan jag gick ner igen, klistrade upp dem och började med täckeshörnan. Tejpade upp skyltar som trillat ner, vek ihop alla svetttäcken, hängde dem på rätt plats, tog reda på alla lösa gjordar och hängde regntäckerna på rätt pinne. Fixade grimskafft till de nya ponnyerna och precis när jag var klar kom Olivers nya ägare. Vi gick ner till hagen och hämtade han.
In till stallet och han fick sin nya grimma och ett täcke innan de försvann upp och gjorde klart alla papper.
Hej då Oliver!

Upp på kontoret och skrev veckonytt samt försökte skriva ut mina flygbiljetter men det blev bara kaos så det slutade med att jag fick ringa Per och han fick fjärransluta, även han fick problem men som tur var så löste han det åt mig tillslut ändå. Fick med mig Johanna och Stina till lunchrummet så jag fick sällskap medan jag åt min kesella. Åter till kontoret för att fixa häst- och veckolistan innan jag traskade ner i stallet och gjorde iordning en spilta till ytterligare en ponny som kom till ridskolan idag. Han heter Fobos och är ett svart/brunt russ som gått ponnytrav, tänk om han kan bli lika bra som Mysak, Maskot och Flaxman.....tänk om.....bara tänk....vilken lycka! Hjälpte praktikanterna att starta upp klippninen på Alert och klippte samtidigt av lite av hans långa man. Mötte upp Fobos och hans medföljare, visade var han skulle stå och var hans saker skulle vara innan det blev dags att ta in hästarna. Tog in alla hästar, la bort ett trasigt täcke och sedan tog Johanna och jag in karantänhästarna samt gav dem mat och vatten innan vi gick upp på fikat. Under fikat fick Johanna och jag veta hur osociala vi var som satt med våra telefonen men jag menar att om de andra läser tidningen och jag läser VK på telefonen så borde de inte spela någon roll. Sen om jag vill spela eller surfa omkring så är det mitt problem. Gick ner till stallet, satte lappar på de nya häst/ponnysarnas sadlar, träns och sadelhängare. Gick och borstade Dino, hämtade tömkörningssakerna och sedan gav vi oss ut i stora ridhuset. Flyttade, trampade och jobbade med övergångar i alla gångarterna. Han är så otroligt fin!!! Avslutade dagen med att fixa extramaten och Maggans betfor till kvällen och morgonen. Dagen till ära var jag bara 12 minuter sen från jobbet och det måste nog nästan vara rekord.
Nu blir det lite TV och sedan sängen, ser fram emot en ny dag med nya möjligheter i morgon.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress