Jenny

Jaha ja
Då var det måndag igen, började som vanligt med att utfodra ridskolans hästar med hö och havre, ta på dem täcken och släppa ut ensamhästarna innan jag traskade över på privatsidan. Det var slut på hö nere på golvet så jag fick snällt klättra upp i containern för att hämta mer.
Hade rätt bra koll på vad Eva höll på med nere på maken, funderade ett tag på att stanna kvar där uppe för vem skulle komma och lyfta ner mig därifrån ???
Efter fikat åkte vi på återkolla på ATG, Carisma är nu friskförkla och ska sättas igång, känns jätte skönt! Tillbaka till stallet, uppdaterade hemsidan och sedan blev det en snabblunch innan jag hämtade in den här trötta killen:
Han sover ovanligt mycket nu för tiden, varje dag ligger han i hagen och sover riktigt tungt. Var tvungen att filma han en stund i dag, han drömmer och snarkar hela tiden. Lägger upp filmen sen.
Gjorde i alla fall i ordning Dino för en tur i skogen, han skötte sig riktigt bra då vi gav oss iväg, vi travade fram längst stigarna och sedan ville Tessa galoppera en bit innan Kakan skulle vara för trött.......tror vi tar tillbaka att han skulle kunna bli för trött för ridturen i skogen slutade så här:
Tur Dino är en trygg häst, han tittade efter Kakan och skrittade sedan snällt hela vägen hem.
Väl hemma blev det intag av hästarna, kontroll av några sjuklingar och sedan lite rast. Efter rasten letade jag fram två ponnyträns, några små sadlar, två schabrak och några sadelgjordar innan jag gick ut till karantän för att ta hand om de två små trollen där inne. Maria hjälpte mig med sadlarna och sedan tog vi ut ponnyerna på lina en stund innan det var dags att åka på dagis och hämta barnen. Nu är familjen utfodrad och vi väntar på att Nicke ska komma hem så att jag kan åka och vara barnvakt en stund.
Sara - Ensamstående mamma

Tack tack :)



Kände mig halvdum som knappt hann prata något när vi möttes på dagis sist, men vi hade bråttom.. Vi skulle till vc och var redan typ 1 minut sen :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress