Jenny

Aj aj aj
Klaffsade omkring i ponnyhagen när Eva ringde och sa att någon häst i stohagen hade gjort sig illa, praktikanten hade kommit upp på kontoret, helt förstör och nära till tårar och berättat att en av hästarna var helt blodig och i hennes ögon var den nog nästan döende. Skyndade mig in med Baloo samtidigt som jag sneglade mot stohagen, räknade till rätt antal hästar och tänkte att alla står i alla fall på benen. Tog första bästa boxen till ponnyn innan jag småjoggade ut till hagen, frågade vem som var skadad och praktikanten svarade de..de..de..den...vita, den vita. Tittar efter den vita (vi har fyra vita), ser att en av dem ser blodig ut i ansiktet och klaffsar rätt ut i hagen och fångar den, tittar snabbt och inser att detta kommer behöva sys men att hästen inte är döende. Förklarar för praktikanten att det inte är någon fara för hästens liv och att det kan komma mycket blod från ansiktet. Tar in hästen och försöker tvätta så rent jag kan medan Eva ringer veterinären.
Eftersom att det är en skimmlen så ser det mycket värre ut än vad det är och eftersom praktikanten inte gillar blod så kan jag förstå att hon blev skärrad.
Eftersom att det var en ganska stor hudflik som var lös så tyckte vi att det var lämpligt att sy. Medan vi väntade på veterinären passade jag på att klippa och bada Baloo, leta rätt på ute och innetäcke åt honom och kasta i mig lite lunch. Han precis klart lagom till veterinären klev innanför dörren.
En trött och nysydd häst. Det gick mycket bra för veterinären att sy och nu hoppas vi att det läker bra.
emily

Huvva, det ser så makabert ut på skimlar när de blöder sådär mycket! Tack för omtanken, jag hoppas att rehaben ska ge resultat men försöker samtidigt ställa in mig på att så nog inte blir fallet..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress