Jenny

Tonläget
I dag pratade vi om tonläget då vi borstade lite hästar, hur det kan uppfattas av andra och hur man uppfattar det själv. Hur mycket som skulle bli lättare om bara tonläget var lite trevligare och hur många missförstånd som aldrig skulle uppstå om tonen var annorlunda. I bland tror jag inte folk inser vilken ton de pratar med och då kan andra missuppfatta den, eller så kanske jag har fel. De kanske vet exakt hur de låter och även har för avsikt att låta så? Hur som helst så vet jag att jag själv kan bli kort i tonen ibland och det är inte meningen alls, jag försöker tänka på hur jag säger saker och även hur folk kommer att uppfatta det. Tillexempel så försöker jag alltid svara välkommen då jag svara i telefon, inte bara namn och vart man kommit med en ton som kanske kan missuppfattas. Alla människor reagerar olika på tonläge och ibland kanske man är känsligare än annars.
Måste bara tillägga att jag trivs super på mitt jobb just nu så att ni inte får för er att det är fnurra på tråden eller nått.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress