Jenny

Andra dagen
Andra dagen på jobbet är avklarad och jag känner mig fortfarande lika glad och pigg, sover dock som en klubbad säl på natten. Började med att ge hö och havre till rs-hästarna samt släppa ut ensamhästarna innan jag gick över och hjälpte Eva med privatsidan. Strax före nio var vi klara med fodring, krattning och sopning, passade på att sopa på gödselplattan då jag ändå hade ångan upp. Efter fikat fixade vi klart med en tavla som ska sitta nere i stallet, det är upptejpat så som våra hagar är och sedan små magneter med hästarnas namn på, på det här sättet är det lätt att flytta hästar mellan olika hagar och alla vet i vilken hage den ska stå. Sen när hästen ska hem till sin rätta hage igen så flyttar man bara tillbaka den lilla "namnmagneten" till "rätt" hage och allt är i sin ordning.
Fodrade lunch och havre på rs-sidan innan Maria och jag gick upp och kollade vilka tillridningshästar som ligger på våran lott, fixade lite med hemsidan och sedan lunch. Efter lunchen red jag en av de hästarna som ligger på min lott, Diana. Ett trevlig d-ponnysto som inte är dum eller så utan behöver bara lite vägledning med formen och sätta lite muskler. I morgon hoppas jag att det inte tar allt för lång tid på ATG för då hinner jag rida någon av de andra hästarna som ligger på min lott, Cobra eller kanske Dixon.
Tog in alla hästar innan fikat och efter det blev fodring och en avslutande HAB lektion. Ser fram emot en ny dag i morgon!
Sara - Ensamstående mamma

Ett jättebra frukosttips, dock så är jag ingen frukostmänniska så om jag ska äta frukost så ska det vara klart typ 10 sekunder, som typ en shake :P Annars äter jag inte frukost.



Haha ja jag förstår att du blev förvånad ;P Ska bli riktigt kul att få pimpa upp datorn lite, lite lyx i vardagen liksom :P



Är det skönt att vara tillbaka på jobbet?

tessa

lyllo dig som får rida cobra :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress