Jenny

Första dagen
Japp då var första dagen på jobbet avklarad, han med rätt mycket måste jag säga. Det märks dock att jag varit ledig länge för i vanliga fall så har jag lite bättre koll på vad som ska göras och vad som ska prioriteras. Måste ta reda på vilka tillridningshästar jag ska ha och vilka dagar de ska ridas, måste klippa man och svans på vissa och även ta fram klippmaskinen och ta bort en massa päls, ta hand om våra små sjuklingar tex stackars Carisma som fick sig en spark idag, städa i hörummet, skruva upp namnskyltar, byta foderskyltar osv osv.
Vi köpte fyra nya hinkar till betforn i dag, blir super så varje häst får sin egen hink. Skönt att slippa dela från den stora hinken samt kunna ge extra havre direkt i hinken så att allt är klart till kvällen. Var riktigt roliga att jobba idag, energin var på topp och allt kändes lätt, jag ska tänka tillbaka på det när snön viner runt knutarna och det är -25 C ute.
Treorna var och red idag, en person tyckte tydligen att någon annan skulle hänga tillbaka sakerna på rätt plats......
Ser fram emot en ny dag på jobbet i morgon!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress