Jenny

Irriterande
I går kom Lucas hem från förskolan och hade blivit puttad, enligt fröken hade han varit duktig och inte puttat tillbaka. Jag blev lite irriterad för jag tycker inte det ska hända men tänkte att visst saker kan hända och de är barn som leker och ibland går det överstyr, det var bra att han inte puttade tillbaka i alla fall. I dag när Nicke hämtade han så hade han ett rivsår på kinden som var blodigt, väldigt väldigt lite blod men dock blodigt och röd runt detta stort som en femkrona ungefär. Visst att man i en lek kan råka riva varandra men det kommer sällan blod och om det gör det tycker jag att leken kanske har varit i vildaste laget. Jag kanske är känsligt och gnällig men jag är inte så sugen på att han ska komma hem och varit med om sådan här saker varje dag. Enligt Nicke var det inte samma barn idag men för mig är det ändå irriterande.......
Sara - Ensamstående mamma

Jag förstår att du tycker att det är irriterande och inte roligt alls.. Jag tycker samma sak när jag hämtar Jonah och ser att han gjort sig illa och när jag frågar vad som har hänt så vet dom inte. Samma sak när han hade blivit puttad och bröt nyckelbenet. Men tur att det inte händer alltför ofta.. Man får ju dock inte glömma att dom är barn som går där, och man vet ju hur lätt hänt det är att råka riva med naglarna eller någon leksak om det är en vild lek och som fröken kan man tyvärr inte hinna med att se allting :( Men superbra att Lucas inte hade puttat tillbaka i alla fall, det visar på att han hellre löser konflikter utan våld :) Heja heja Lucas!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress