Jenny

Min dröm
Vaknad av klockan och visste knappt vad som var upp eller ned, tappade telefonen i golvet och snubblade mig ut mot hallen. Trodde inte att det var möjligt att vara så trött! Hur som helst så hade jag världens skumaste dröm inatt. Kommer inte ihåg hur den började men jag var i alla fall på promenad i skogen (mullestigen) med en häst (mysak) och långt bort får jag syn på en lös häst (ser ut som joyride eller kingen) som kommer springande emot oss. När den är ganska nära inser jag att den är helt galen och elak, försöker ta mig därifrån genom att hoppa upp på hästen jag leden men hasar bara ner längst sidan hela tiden, springer och springer. Kommer fram till en sjö (tavelsjön), går längst med den och hör en skumt ljud och vatten som "pyser upp", får syn på en späckhuggare som simmar intill kanten och sneglar på mig, försöker fortfarande ta mig bort från hästen som jagar mig och människor men jag kommer inte riktigt ihåg. Tar mig fram till en väg där jag möter någon, kan vara Nicke, vi tar oss till ett område med hus, ser ut som Haga ungefär. Här är vi jagade av människor och vi försöker ta oss in någonstans för att söka skydd, jag ser en dörr som är olåst och vi slinker in där. En vänlig familj bor i det radhuset och vi får stanna där tills vi känner oss säkra. Helt plöstligt är vi påväg igen, nu styr vi fötterna mot ett höghus (jespers tror jag) där ska vi försöka ta oss upp med en hiss men den är så liten så jag får ligga och krypa ihop mig i fosterställning och ändå tar vi oss inte förbi första våningsplanet, på något sätt tar vi oss i alla fall upp till lägenheten som är högst upp och nu blåser det så mycket ute så jag måste lägga mig på golvet helt platt med nästan på mattan för annars blir jag sjösjuk......här någonstans ringer klockan och det kanske inte är konstigt att jag är helt groggy då jag vaknar.
Sara - Ensamstående mamma

Haha men hoppsan, den drömmen var inte lite rörig.. Jag förstår att du var virrig när du vaknade, hehe.



Sv: Ja det är underbart med en ny och bra mobil :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress