Jenny

om......
Jag säger inte att det är så här men om jag hade en stor schäferhane på 50-60 kg och om den var aggresiv och om jag inte orkade hålla den och om jag inte kunde säga till den när den drar i full fart mot en annan hund då skulle jag INTE ha hörlurar i öronen och stå med ryggen till med långt koppel!! Du hör nänmligen inte när andra människor och hundar kommer, även om den andra hundägaren både plingar och ropar för att få din uppmärksamhet för att kunna passera. Kanske att du nästa gång ska lämna hörlurarna hemma så att du lyssna på saker, ha koll på hunden, höra andra medmänniskor och kanske ska du även fundera på att gå lite på gym när du nu väger som 1/2 hunden, det kan det vara liiite svårt att sätta emot när den helt plöstligt bestämer sig för att hoppa iväg mot den mötande hunden.
matilda

sv: Tack så mycket! haha jag gillar den också! Hoppas bara han inte visar sånna konster när jag ska rida.



Undrar om det möjligtvis kan vara en shäferhane/korsning här på ersboda du mtt? jag har mött en väldigt knepig människa med en lös hanhund som var väldigt arg. som tur var hände inget men det kunde gått illa!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress