För några veckor sedan satt Nicke och jag i köket och åt frukost när vi hörde ett konstigt ljud. Vi försöker lokalisera ljudet, Nicke rusar in i tvättstugan och jag hör en ramsa av svordommar och sedan tystnar ljudet. Jag rusar efter och sedan står vi sida vid sida och tittar på tvättmaskinen. Luckan har exploderat!! Som tur är så har luckan ett plasthölje på utsidan och det har klarat explosionen så ljudet vi hörde var allt glas som raslade omkring i "luckan". Där står vi sida vid sida och tittar på vår kvalitetstvättmaskin som ska hålla i 100 år. Vad gör vi nu?? Nicke letar reda på kvittot och givetvis har garantin precis löpt ut!! Vi ringer butiken ändå och de vill inte gärna veta av oss eftersom garantin löpt ut så vi får ett annat nummer som är till en reperationsfirma. Nicke ringer till dem och de är villiga att hjälpa oss för nätta 2.500 + moms!! Nu hade min puls stegrat rejält och jag kände att ilskan började ta vid. Här köper man en kvalitetsmaskin som ska stå för kvalitet och lång hållbarhet! Nicke är alltid så snäll så han vill inte ringa och gnälla hos någon och vill absolut inte stöta sig med någon heller så han behåller lugnet och tänker snällt betala. Det är här någonstans som jag känner att jag inte tänker acceptera detta utan fiskar upp telefonen och ringer till Miele med en puls på 180. I andra änden svarar världens underbaraste människa, en trevlig kvinna som genast vill skicka ut en arbetare för att ta hand om detta. Synd bara att hon sitter i Stockholm och jag i Umeå. Hon lyckas i alla fall lugna mig och påpekar hela tiden att ingen har kommit till skada och att det här löser vi. Sådant här ska inte hända men ibland häder det tyvärr ändå.
Så vart vill jag egentligen komma med detta då?
Jo att köpa kvalitet lönar sig tydligen, även om kvalitet också kan gå sönder. Miele fixade detta på absolut bästa sätt, inget bråk om garanti eller annat tjaffs, en ny lucka sitter nu på tvättmaskinen och alla är glada.
Tack miele för bra service!!
4