Jenny

Trotsåldern
Lucas måste vara i trotsåldern på nått sätt, han har så fruktansvärt mycket åsikter om allt så ibland känner jag mig helt hjälplös. Förstå mig rätt, jag tycker att det är bra med en egen vilja men ibland går det överstyr. Han kör med olika saker som att han inte kan klä på sig, han kan inte äta själv, han hör inte vad man säger, han är medvetet taskig mot sin lillasyster och just nu ikväll ligger han inne på sitt rum och skriker allt var han kan - jag vill inte ligga på mitt rum!!!!! jag vill inte ligga på mitt rum!!! Vi går in och berättar för han att han visst ska ligga på sitt rum och sova, klockan är mycket och det är dagis i morgon. Men tro inte att han ger sig. Det är inte jätteroligt då Nova sover att man är inte så sugen på att hon ska vakna. Mellan hans små trotsiga påhitt så är han på ett strålande humör, hjälpsam, lyhörd och ödmjuk. Hur länge kan detta hålla i sig? Någon som känner till några bra knep för den underbara trotsåldern?
Johanna

Omvänd psykologi?! =)

Svar: vi har som sagt provat att låta han vara och inte lägga han......halv två gav vi upp för då var vi trötta men inte ville han sova =)
Jenny

Lina

Säg till han att om han inte är snäll så är jag inte barnvakt ihelgen.... Hehe:)

Svar: hahah när han var som mest arg i går så vrålade han - Jag vill att Lina ska komma!!!!
Jenny

Sara - Ensamstående mamma

Oj, jag önskar jag hade något knep att komma med.. Men jag har tyvärr inte det. Jonah har som tur var aldrig varit i någon sån där trots (3-årstrots eller liknande) så jag har tack och lov inte haft problemet. Håller tummarna för att eran lille prins snart lugnar ner sig :)

Svar: De säger att han är så snäll och rar på dagis =) tur han oftast är underbar, kommer oftast på em när han börjar bli lite trött.
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress