Jenny

Mycket på jobbet
I dag var det mycket på jobbet, gick i ett från att jag kom dit till att jag åkte hem. Det känns som om jag ser ett ljus i tunneln (läs kvarkahelvetesjävlaskittunneln!!!!!). Stalltjänsten flöt på bra och efter fikat tog Maria och jag tag i hästarna som behöver motion. Fyra hästar skläpptes i skritten och sedan tog jag in sötaste Samay och gjorde klar henne för en ridtur.
Det märks att det är vår, pälsen faller av som löven faller ner från träden på hösten.
en hel del päls.....
Maria tog tag i bekväma mig som vill rida i ridhuset, det blev paddocken och jag är väldigt glad att jag gjorde som hon sa. Solen sken, det droppade från taken och Samay blev precis så där lagom pigg som en liten ponny ska vara. Hon är så fantastiskt fin, lätt i handen, lätt att rida på tygeln och snäll. Hon måste bli lite starkare och lära sig att flytta lite bättre för skänkeln men jag tror hon kommer att bli en riktigt bra lektionsponny. När vi ridit klart fick lilla prickan vara naken i hagen, gissa om hon bev glad?
Hästarna njuter i hagen
solen skiner och plusgraderna smyger sig fram, kan man bli annat än glad?
Åse

Blir så glad över ljuset i "kvarkahelvetesjävlaskittunneln". För nu vill vi tillbaka! Anumark är jättecharmigt på sommaren, men nu kan vi hålla oss för skratt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress