Jenny

Näsdroppar?!
Känner att jag behöver eran hjälp i detta ämne, någon av er måste ha ett bra svar. Jag blir galen varje gång jag ska ge barnen näsdroppar, för det första så måste flaskan till näsdropparna vara helt rak för att det ska komma upp något i sprayen, vilket barn kommer att stå helt stilla och rak i ryggen samtidigt som den får näsdroppar???? För det andra så är pipen som ska in i nästan lika stor som till vuxna, mina barn har då små näsborrar! Var hittar jag näsdroppar som är användarvänliga för barn och har bra effekt?? Varför finns det inte vettiga näsdroppar som man kan ge barnet när de ligger ner i sängen, NEJ koksaltlösning på liten plastflaska funkar inte på våra barn även om dessa går att ge då barnet ligger ner. Kan inte vara så svårt att göra en flaska med näsdroppar som fungerar i liggande läge. Om man har någon slags "slang" eller liknande som sitter i flaskan och när du vänder på flaskan så fylls "slangen" med rätt mängd för ett tryck och du kan använda den fast barnet ligger. HJÄLP MIG!!!!
Tessan

Finns ju "riktiga" näsdtpppar i liten plastflaska också, om de skulle vara nått!?!

Jenny

SV: Tessan: Då ska jag genast testa det, tack för hjälpen =)

Sara - Ensamstående mamma

Tänkte just skriva det som Tessan skrev.. Men nu behöver jag inte :P Jonah tar med glädje nässpray och all annan medicin, ibland försöker han till och med med att säga "åhh jag har ont i magen, jag höööver medicin mamma..", bara för att han tycker det är gott haha.

Christine

Jag använder alltid näsdroppar på små engångstuber istället för spray. Dom passar bra till små näsborrar för barn::))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress