Jenny

Körkort
Ser på Sveriges värsta bilförare och funderar på om dessa människor verkligen är på riktigt?? Kan man vara så usel på att köra bil eller driver de med oss?? Om de här personerna är ute i trafiken på riktigt då blir jag ruskigt nervös! En kvinna som är med har inte kört bil ca 20 år........är hon verkligen lämplig att ha bakom ratten?
Jag tycker att det borde finnas någon slags uppdatering på sitt körkort, vet inte hur det ska gå till eller hur det ska finansieras men det är skrämmande att man kan ta körkort när man är 18 och sedan ha det resten av sitt liv. Kanske det vore smart att man får ta en körlektion när man förnyar sitt körkort vart 10 år, en liten uppdaterina och kanske ett teoriprov. Det kommer ständigt nya skyltar och regler, visst jag är skyldig att själv uppdatera mig om dem men jag tror ändå att det skulle vara bra att ta en lektion eller nått.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress