Jenny

Fram och tillbaka, ila ila
Började jobba strax efter sex, det är en helt underbar känsla att få vara först i stallet. Hästarna är nyvakna och det är tyst och lugnt i stallet. Man kan höra hur hästarna mumsar i sig sitt hö och kraftfoder. Stalltjänsten gick superfort och vi var klara starx före halv åtta med allt. Jonas och jag gick ut och lyfte bort alla dressyrstaket och hinder på hoppbanan så att det skulle bli fint sladdat inför dressytävlingen i helgen.
In och jobbade en stund på kontoret innan det blev fika och till vår lycka så bjöd Anders på tårta. Efter fikat gick KM och jag ner i täckesförrådet och städade så mycket vi bara kunde, slängde en massa skräp och piffade till. Nu är det bara en massa dam på golvet kvar, vi vet inte riktigt hur vi ska få upp det utan att få dammlunga. Ut till soprummet med allt skräp och sedan pinnade vi iväg till hoppbanan för att kolla så att ett en brunn var lagad och det var den. KM passade på att vila hjärtat en stund.
Plockade bort en massa saker i rs-stallet innan det blev god lunch och trevligt sällskap. Efter maten blev det mer jobb på kontoret, in med en massa evenemang och bilder på URFs facebooksida och efter plockade KM och jag ihop Chelseas saker innan vi drog ut till betet och påbörjade det omöjliga arbetet - fånga vildhästen på betet.........chelsea - personalen 1-0. Tittade till de andra hästarna innan jag skyndade tillbaka till jobbet för att hinna ge havre innan jag slutade.
tydligen var det sovstund när vi kom till betet.....
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress