Jenny

Solen lyser....
Åhh vilken underbar morgon, solen lyser, fåglarna kvittrar, en stor lyxig frukost är intagen och barnen ligger som små underbara tennsoldater i sängen och ser på TV.........eller hur var det nu???
 
Ja visst, barnen tog visserligen en sovmorgon men regnet strilar ner, fåglarna har jag knappast sett till och barnen röjer runt och känns inte speciellt sjuka om du inte tittar på febertermometern. Frukosten då? Nä, det blev en celcius som jag drack inklämd mellan två barn som snabbt drack upp sina vällingar. De satt visserligen stilla under den tiden så jag kunde dricka den i min takt och slapp i alla fall få hicka.
 
Den som påstår att det är roligt/slappt att vara hemma med sjuka barn ska ha en smäll eller så kan de komma hit och låna mina en stund! Att vara på jobbet är som semester om man jämför.
 
Tur jag älskar de små liven så mycet så att hjärtat nästan spricker.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress