Jenny

Mitt fel?

Fick en kallelse till tandläkaren för några veckor sedan, mejlade dem genast och bad dem kalla mig efter nyår istället. Fick tillbaka ett mejl dagen efter om att de avbokat min tid och att jag skulle bli kallad någon gång i början på nästa år. Bra tänkte jag och raderade det sedan ur mina tankar....i går fick jag helt plötslig ett sms om att jag var välkommen till tandläkaren i morgon på den bokade tiden ( läs idag) funderade en snabbis på om det kanske var ett sådant där sms som går ut automatisk som tex från blodcentralen när man har tid där. Tänkte inte så mycket mer på det eftersom att jag avbokat min tid samt fått svar om ny tid ska skickas. Gissa om jag blev förvånad i morse när de ringde från tandläkaren och frågade var jag var??!?!? Jag förklarade att jag avbokat min tid för några veckor sedan och att jag ska få en ny tid. Kvinnan i andra änden blev sur och frågade om jag inte fått ett sms?!? Jo det har jag och så förklarade jag hur jag hade tänkt. Hon blev ännu mera bitter och förklarade för mig att om man får ett sms så har man en bokad tid! Jag sa återigen samma sak som jag sagt tidigare och menade på att jag varit ute i god tid med min avbokning. Det hela slutade med att jag fick en uppläxning vad gäller sms från tandläkaren och sedan var samtalet slut!
Så vad har jag då lärt mig av detta? Jo, även om jag avbokat min tid och fått ett svar på det så kan jag ändå inte garantera att min tid verkligen är avbokad. Det hela verkade alltså vara mitt fel även om jag tyckte att jag för en gång skull varit ute i god tid med en sak.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress