Jenny

Lördag
Lördagen började med sovmorgon, sen åkte Nicke till jobbet och jag och barnen fick roa oss efter bästa förmåga.  Medan barnen drack välling och såg på barntv så passade jag på att diska, plocka undan, sortera tvätt, tvätta, vika tvätt, skotta lite snö och dammsuga nedervåningen. När jag var klar nere så var planen lunch och sedan utgångn men med lite ändrade planer på kort varsel så blev det dammusugning av övervåningen istället (där jag lyckades dammusuga upp en pytteliten legobit som jag nu måste leta reda på) samt snabbstök i biorummet. Här kände jag att skit, lördagen för barnen ska inte bestå av att jag städar som en galning! Nä ner och åt pankakor, med grädde och sylt innan vi gick ut på gården och skottade en massa snö, gick upp och kollade om grannbarnen var hemma och som tur var så ville de komma ut och leka. Vi var ute riktigt länge så jag han med att skotta en massa snö, kanske kanske att vi kommer att få upp studsmattan nästa helg, 29 april kom den upp förra aåret så vi har några dagar till på oss för att slå det.
På kvällen blev det middag med Nyströms och sedan kom goda vänner på besök, även Lucas fick besök av en granne (inte samma granne som på dagen) och om det det blir som vi tror så kommer de att gå i samma förskoleklass och det vore väldigt roligt. Sist men inte minst avslutades kvällen med besök av trevliga vänner och lite gott att dricka. Det blev en riktigt bra lördag trotts att Nicke jobbade.
Sanni

ÅH vad kul med cyklar!

Svar: ja =)
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress