Jenny

Väglusar!
Jag kan bli så irriterad då jag åker till och från jobbet, jaja jag vet att det inte är lönt men kom igen!!! Det är 100 väg nästan hela vägen till jobbet och växlar mellan en och två filer. Flera gånger i veckan hamnar man bakom en rackarns väglus som bara verkar vara ute efter att sinka alla andra. I 9 fall av 10 kommer man ikapp denna väglus precis då det blir enfiligt och man får snällt köra 80-85 km/h istället för 100 km/h. Man tänker för sig själv att det gör inte så mycket, jag tjänar inte så många sekunder på att köra lite fortare och snart är det två filer och jag kan köra om. Man ser hur dubbelfilen närmare sig och vad händer då????? Jo väglusen GASAR, gärna med plattan i botten och kör helt plötsligt 105-110 km/h och givetvis är det bara att backa tillbaka in bakom väglusen (som nu tydligen har förvandlats till en formel 1 bil), vägen smalnar av att nu är det bara en fil igen, POFF så är vi nere på väglushastighet igen. Hur svårt kan det vara??? Kan man inte hålla 100 hela vägen så kan man väll släppa förbi oss andra som vill hålla en jämn hastighet hela vägen. Är det för att personen tycker det är läskigt då vägen blir smalare eller vad är det som gör att de växlar i hastighet så mycket??
 
Maria

Jag känner igen mig i allt du skriver, jag blir också helt tokig på dessa idioter!! Dom är en trafikfara och borde utrotas ;)

Svar: haha verkligen!
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress