Jenny

Baklås
Kände mig rätt pigg då jag vaknade i morse, gick ner och klev direkt in i duschen. Medan jag duschade hörde jag hur Novas drog i dörrhandtaget och ville komma in. När jag väl var klar så tänkte jag att det är lika bra att släppa in lilla bustrollet innan hon tjatar ihjäl oss alla. Låser upp dörren och öppnar den, eller inte! Låset upp dörren och försöker öppna den. Tvärstopp! Låser igen och låser upp på nytt! Inget händer......börjar småfnissa för mig själv och inser att denna dörr måste ha gått i baklås. Säger till Nova att hämta sin pappa. Hon traskar snällt ut i vardagsrummet och säger till Niklas att dörren är trasig och mamma kommer inte ut. Till svara får hon -låt mamma vara ifred, hon kommer ut då hon är klar. Nova går snällt tillbaka till mig och jag börjar fnissa ännu mer, av någon anledning börjar jag tänka på Helga. Funderar på hur mycket panik hon skulle fått? Ropar på Nicke och säger att låste inte går att få upp. Här att det direkt blir fullt pådrag utanför, en kökskniv hämtas och vips var problemet löst....nä! Dörren är låst och jag hör nu även att Nicke mamma har kommit till undsättning och det spekuleras vilt i hur jag ska komma ut. Själv satte jag mig lugnt ner och läst Häst & Ryttare. Efter några intensiva minuter så går dörren i alla fall upp, jag är ute i det fria och allt är åter frid och fröjd. En lugn start på söndagen helt enkelt. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress