Jenny

Julafton
Julaftonskvällen är här, alla är nöjda och glada efter en underbar dag. Dagen började med lite paketöppning för barnen, ofrivilligt tvättade samt bakande innan det blev morgongröt i Ersmark tillsammans med 23 personer + en hund. En toppenstart på dagen! Hem och packade bilen med lite fler klappar, bakverk och hund innan vi åkte ner till Haga. Där blev det mys, kalle, middag, spel och besök av tomten. Tomten har aldrig besökt barnen på kvällen förut, han har alltid lämnat alla klappar vid granen. I kväll hade han dock vägarna förbi till barnens stora förtjusning. De hälsade han glatt välkommen, hjälpte han att plocka ur paket och strök han över skägget. När tomten skulle gå fick han en stor kram av båda men precis när han reser sig upp för att gå så säger Lucas med tydlig röst - Hej då tomten, men jag vet att det är du Bocka Mats! Älskade unge!





Kvällen är inte slut än, Nova och jag ser på en av barnens nya filmer, Madicken. Lucas hade inte tid att se på film utan spelar LEGO City med Nicke. Egentligen är det Lucas och jag som brukar spela LEGOspelen men jag måste säga att jag är väldigt svag för Astrid Lindgrens filmer så ikväll fick Nicke rycka in som spelkamrat.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress