Jenny

Tisdag
Vem kunde ana att denna dag skulle bli så bra när jag sniglade mig upp ur sängen i morse. Efter en stalltjänst som flöt på i ett fint tempo blev det lite mejlläsning, uppdatering av hemsidan och täckespyssel, avslutade sedan med lite gluttade på de andra som hoppade lite. Ville gärna vara med men hade mystiskt nog väldigt ont i ryggen på vänster sida, som om muskeln vara på helspänd hela tiden. Till lunch blev det julbord tillsammans med hela personalen samt styrelsen, verkligen jättetrevligt!!
Hem och hämtade två barn, den ena väldigt trött och den andra på toppenhumör. Nudlar var beställda som middag innan simskolan, det tackade jag för. Det är verkligen inte lätt att plocka undan och laga mat när man har en trött treåring hängandes i byxan. Mat i magen och iväg till simskolan, brummad iväg och köpte mat till hunden medan Lucas simmade. Hem med hela familjen igen, julpysslade och såg på julkalendern. Bestämde mig för att åka iväg en snabbis till stallet för att se på när Kerstin red, OJ vilket bra beslut! Väl på stallet visade det ju sig att alla utan en i snobbstallet var där och red. Jag fick äran att rida på fina Zäpo och avslutade sedan med en tur på grodan som var mjuk och följsam hela tiden (nästa gång bör jag dock ta på mig chaps och ridskor för man får tydligen rida om man dyker upp som gubben i lådan och bara tänker titta på när de andra rider).
Välridna hästar och trevliga människor kan verkligen få humöret att gå upp i topp!!! Åkte hem med en stort leende på läpparna!
Hemma i huset väntade Vickan, vi drack glögg och hon fick en liten julklapp innan hon lämnar oss för att fira jul i söder. Nu har jag äntligen duschat och jag tror inte det kommer att bli ett problem att somna ikväll, ska drömma om fina hopphästar.
Fina Zäpo!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress