Jenny

Gizmo
Gizmo är verkligen en helt underbar hund, han är lydig, snäll och man märker aldrig av han då man är hemma. Jag litar så mycket på han så jag till och med brukar glömma han ute ibland. Hur som helst så var vi ute och lekte med barnen på onsdag kväll, vips så ser jag hur han springer hem till huset och bara vill in, tänker inte så mycket mer på det utan går hem och släpper in han. På torsdag morgon ska vi åka till jobbet och han tassar med raska steg till bilen, ska hoppa in men lyckas göra ett rejält magplask och man riktigt ser hur kan skäms, i ren reflex lyckas jag givetvis i samma sekund som detta händer vräka ur mig några väl valda ord om hur klumpig han är. Kommer till jobbet och Gizmo tassar iväg med raska steg mot ingången och jag efter. Jag fodrar som vanligt hästarna och sedan när vi ska gå och dra linorna så inser jag att det är något fel på hunden. Han vill inte följa med ut, står och stirrar mot himlen, stressar och piper som när han sett en luftbalong. Jag går och sätter linorna, han tassar bakom mig och när jag tittar på han ser det ut som om jag skulle slå ihjäl han. Väl inne igen så flåsar han så mycket så jag tror att han ska svimma, han vill bara in på stallpass och ligga under bordet, precis som han gör hemma då han är rädd. Hela dagen var han så här och hemma på kvällen kom han inte fram varken då Isa eller Nicke kom hem, fredag på jobbet var han likadan och första gången jag såg att han var lite mer av sig själv var då vi gick och hämtade barnen, då tog han faktiskt tag i en pinne och drog i den i någora minuter, tvärtittade upp mot himlen, svansen mellan benen och tassade iväg igen. På fredag kväll kom han fram från sitt lilla gömställe några gånger till och tittade till den övriga familjen. Jag hoppas verkligen att hans lilla skräck för vad det nu kan vara släpper snart, det är inte lätt för honom. När han blir så här då det kommer luftbalonger så brukar det släppa på några timmar men nu sitter det minsan i. Man undrar ibland vad det är han hör? jonas säger att Gizmo har ett sjätte sinne och har förutspått en jordbävningen........Som tur är så äter han precis som vanligt, rastar sig precis som vanligt så det är inget fysisk fel på han, bara en litet psykbryt.
Älskade lilla hund!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress