Jenny

Telefonförsäljare
Kollade tillbaka på vad jag bloggat om i mars förra året och stöter då på detta inlägg och det är absolut värt att visa er igen, kommer ihåg det så väl, helt underbart:


Ja jag säger då det.....det finns olika typer av telefonförsäljare

Dryga - Sådana jä***r som inte fattar vad man säger och bara babblar på om sitt
Sura - Sådana som fräser i luren då man inte vill ha deras usla produkter
Lögnare - Som påstår att det inte tillkommer någon kostnad, att man inte lovar nått och att ALLT är gratis,  men det är ju inte sant för frakt tillkommer även porto ibland och andra "undangömda" förbindelser.
Bra - Nej jag är inte intresserad, okej TACK ÄNDÅ!
Roliga - Dessa stöter man dock på väldigt väldigt sällan. Men i dag ringde det en sådan till mig. Han ville "ge" mig underkläder och Omega-3, det skulle inte kosta mig nått och de skulle stå för frakt och allt..... Jag sa av principskäl nej och förklarade för honom att inget är GRATIS
-Om jag säger ja så förbinder jag mig på att de får skicka fler paket, eller hur? 
-Ja men det är jätte lätt att avbeställa resten, sa han. 
- Ja men där ser du ju, det är ju så ni lurar folk. Ni hoppas på att folk helt enkelt ska glömma bort att avbeställa och på så sätt tjänar ni pengar, eller? *haha*
- *hahha* Ja det är klart det är så.....

Då börjar jag asgarva, jag har aldrig någonsin hört en telefonförsäljare hålla med om det.......

- Så därför ska jag tyvärr inte ha nått, säger jag.

Tystnad

- Men snälla jag får ju provision...........................

Då bryter jag ihop fullständigt. Aldrig förut har jag hört en telefonförsäljare hänga ut sitt eget företag med att "hoppas på att folk glömmer avbeställa så att vi får sälja" och att - Snälla jag får ju provision......

- *hahahahah* Ja det ska vara för det då, säger jag

Han blir super glad och läser upp sitt telefonavtal och vi lägger på.

Ja då är man lurad igen och måste komma ihåg att avbeställa dessa saker sedan när det kommer men det kan jag leva med denna gång för kaln var för jäkla skön.
felicia - fotokobran

sv; kul att du gillade dem! :)
tack! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress