Jenny

Helt slut!
Efter två sömnlösa nätter så var det dagen med stort D idag, uppkörning för utökad B! Det var länge sedan jag mått så dåligt, varit så nervös och känt mig så stressad! Kunde knappt jobba på morgonen och jobbade på i ett hysteriskt tempo mellan 06.30-07.00.
Eva hjälpte mig att köra släpet till Nolia och sedan fick jag stå kvar där helt själv, ensam och övergiven med alla mina hjärnspöken. Trodde jag skulle kräkas och det kände som om hela min kropp skulle stänga ned. Klockan tickade och ingen kontrolant dök upp. Tick tack, tick tack....fem minuter senare (läs en hel evighet) dök det upp en kvinna. PIP! Kroppen stängde ned totalt! Panik, vad gör jag nu, detta är på riktigt, nu händer det, borde jag haft en checklista, vad kommer hon att säga??? Gick fram och hälsade och vi satte oss i bilen för genomgång. Försökte tänka klart, hur ska jag komma ihåg allt? Passade på att ställa några frågor som tex om det är okej att ställa frågor och när jag backar runt hörn, får jag köra fram för att räta upp släpet om jag tycker det behövs?
Dags för en yttresäkerhetskontroll. Började med att öppna motorhuven, pekade på kylarvätskan, styrservooljan, spolarvätskan, var man fyller på olja, olestickan och bromsvätskan. Berättade att det fanns streck för max och min och var man såg det. Tittade på henne, KLAR sa jag! Panik igen, andas, detta går bra.
Gjorde den yttre säkerhetkontrollen och kände paniken över att jag inte hade någon checklista, jag borde verkligen haft det! Klar! - Är du verkligen klar? Hmm, PANIK!!!!! Vad är det du kör för fordon? Hmm, P A N I K, vad menar du nu? Ja men är det ett vanligt släp eller en hästransport eller vad är det? Hmm, menar du att det är en sluten box.......ÅHHHHH Just jag, jag har inte kollat att jag säkrat lasten....... öpnnar dörren, visar mina nio spånbalar, berättar vad de väger, visar att det sitter fast och säger lite glatt till henne, så här säkrad kommer min last aldrig att vara, hästarna står nästan lösa.......drar handbromsen på släpet så jag kan kolla bromsarna, kollar även handbromsen till bilen och gör en innre säkerhetskontroll. Kollar påskjutsbromsen genom att köra ca 10 meter framåt och bromsar hårt, KLART! Anser du att det här ekipaget är kördugligt? JA!
Bra då kör vi. Fick köra på alla smågator runt grubbe, mycket övergångställen, cykelvägar, rondeller. Fick backa runt ett hörn i ett villaområde och sedan körde vi tillbaka på Blå Vägen. Väl tillbaka på parkeringen fick jag koppla av släpet och så tittade jag upp med panik i ögonen. Du kan låta bilen stå kvar, du är godkänd och så gick vi och satte oss i bilen igen. Här skenade alla mina känslor på högvarv! Hon berättade vad som skulle hända nu och vad som händer om jag blir stoppad med ett "tyngre" ekipage innan jag fått mitt nya kort, sen sa hon att körningen var bra, säkerhetskontrollen var mycket noggrann men även att jag kanske borde haft en checklista eftersom att jag blev så nervös........hmm, nervös?? Vad menar hon nu??
 
Kändes som om körningen gick jättefort och så här i efterhand när nerverna lagt sig så har jag nog jagat upp mig lite för mycket, låtit nerverna skena iväg och hjärnspökerna äta upp mig. Har pluggat som bara den på kvällarna och fick inte en enda fråga om man bortser från att jag höll på att glömma visa den surrade lasten.
 
Så nu ska jag göra något avanligt för mig, jag ska klappa mig på huvudet och säga till mig själv, vad duktig du var, du klarade det, du ser att du kan och våga tro på dig själv!
Mamma

Äskade vän. Du är så duktig. Bra på så många saker. Du ska vara stolt över dig själv. Grattis till nya körkortet min älskade dotter. <3

Svar: tack =) <3
Jenny

emily

Grattis!

Svar: Tack =)
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress