Jenny

Tisdag
Dagen har rusat på i ett, stalltjänsten tog lite tid men trevligt hade vi. Tog en tur i skogen på fantastiska Ronja, hon är så rolig, lätt och nyfiken på nya uppgifter, hon försöker alltid sitt bästa när vi är tillsammans. Hon brukar tycka att sitt lektionsarbete är spännande och roligt men nu har hon varit lite väl pigg på slutet så jag fick äran att ta ut henne en sväng i skogen. Man fäster sig så lätt vid dem och ibland känns det som om man inte vill "lämna tillbaka" dem till enbart lektioner. Blir så glad i hjärtat varje gång jag får rida på henne.
Dagen har även bjudit på lite longering av vår nya c-ponny, han skötte sig super och den såg ut som en tvättäkta lektionsponny då den luffsade runt på linan. I morgon blir det nog en liten premiärtur!
Har känt mig pigg hela dagen, hostan kvarstår men det får jag nog leva med en stund. Nu ikväll känner jag mig lite trött i nacken, kanske beror det på den anpassade ridningen då jag hela tiden går och titta bakåt över höger axel. Det får bli vila resten av kvällen, vill kunna rida i morgon igen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress