Jenny

Måndag = Fullt ös
Jaha, då var det måndag igen. Började som vanligt dagen vid 06, upp och iväg till jobbet. Vid niofikat bjöds det på tårta eftersom att det var Emelies sista dag (hur ska jag nu klara mig?), jag tittade åt andra hållet och stod emot!
Tillsammans med Stina motionerade jag den nya ponnyn Flingan, tror aldrig hon hon varit i ett ridhus med speglar förut. Hon stirrade i speglarna, gnäggade varje gång hon såg sig själv och nosade på den snygga hästen på andra sidan. Fixade med bla mejl och hemsida innan lunchen. Tro det eller ej men det fanns tårta kvar, tittade åter igen åt andra hållet och stod emot!
Vid ett kom Birger och kollade på några hästar, vips så rusade klockan iväg igen. Kollade på GG som bara såg fin fin ut och sedan klippte vi A-barnet Balanz. Det är första gången vi klipper han och vet ni.....han rörde inte en hov. Han hjälpte däremot till på alla sätt han kunde, sänkte huvudet när jag skulle klippa nacken, sträckte huvudet framåt när jag skulle klippa vid ganaschen och lät sig villigt sträcka benen framåt när jag skulle klippa vid sadelgjorden. Han är helt fantastisk! Efter klippningen var det dags för tvårast och vet ni, det fanns fortfarande tårta kvar, jag kollade åt andra hållet och stod emot!
Longerade Cobra, gjorde klart pappersjobbet som rör mina underbara praktikanter, svarade klart på alla mejl och vips så var dagen slut.
Hem och hämtade mina två hjärtan på dagis, lekte en stund i snöhögen utanför huset och sedan gick vi in och började med maten. Åt en god middag innan jag åkte till Forslunda för en föreläsning om kolik. Det är alltid roligt att få gå på kurs, man kan alltid lära sig något nytt. Sen är det intressant att få ställa lite frågor och få tid med veterinärerna utan att man står där med en sjuk häst. I slutet på föreläsningen bjöds det på fika, bullar och wienerbröd med sylt i. Hjälp!! Jag tittade genast åt andra hållet och tog snabbt en kopp te, än en gång stod jag emot!
Var hemma efter nio, bytte genast om och ställde mig på crosstrainern i 25 min, körde övningen med kettle bell som vi lärde oss på boxen samt med medicinbollen det blev 20st repetitioner på båda.
In i duschen och nu har jag dråsat ner i soffan med lite gurka och morötter. Hoppas ni alla haft en bra dag, god natt!
Emily

Vad duktig du är. Själv lever jag typ på godis istället för mat. Måste kanske komma på kurs hos dig?

Emily

Vad duktig du är. Själv lever jag typ på godis istället för mat. Måste kanske komma på kurs hos dig?

Svar: Nja men om man har fått två barn och är över 30 så får man nog snällt börja inse att man måste ta hand om sin kropp om man inte vill växa och växa, hihi
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress