Jenny

Dagarna går
Vem är det som skruvat upp hastigheten på klockan? Dagarna rusar fram! 
I går jobbade vi som vanligt hela dagen, raka vägen hem för sommaravslutning på förskolan, ilfart hem och göra sig i ordning för middag på rex med Linköpingsborna och "Henke Lundqvist". Vips så avslutades kvällen på Lottas och vid 23 ville barnvakten hem och sova så det blev hemgång. Väl hemma blev det lite prat med Rebecca innan vi stupade i sängen. 
 
Pling! Torsdag morgon kom med stormsteg och det blev raka vägen in i duschen, på med finkläderna (Lucas ville inte ha sina kläder så efter mycket pysslande så var vi eniga). In i bilen med alla och iväg till Universum för att kolla på Victorias examen, tänk att hon redan pluggat i två år och på måndag börjar allvaret i Stockholm som polis. Jag är så fantastiskt stolt över henne!!!! Drygt två timmar blev det i aulan innan det blev mingel och sedan avfärd till Vickans lägenhet för mer mingel. Solen sken, vi skålade, pratade och jag passade på att få njuta av de sista timmarna jag får ha Vickan kvar här i vår stad.
Någon gång efter två gick vi till lekparken så att barnen fick springa och busa. Vid tre insåg vi att tiden rusar, amerikanarna skulle landa 16.20 och vi hade inte ens ätit lunch. raka vägen till bilen, fuskade med att köpa snabbmat, hem och åt hamburgare i solen innan Nicke drog till flygplatsen. Så fort de kommit tillrätta i sitt hus så styrde vi snabbt bilen mot Tomtebo för att fota Isabelle som är på bal ikväll. Passade på att stanna upp och se på alla förväntansfulla ungdommar, vilken underbar kväll de har framför sig!
När de åkte mot stan åkte vi hem, jag bytte om och åkte raka vägen till mina fantastiska torsdagselever. Hem igen, möttes av två badande kusiner. Nu har jag äntligen fått dem i säng, de har ätit kvällsfika och ser nu på pippi. Jag ska strax bära upp Ethan men de ligger så snällt och ser på filmen så jag vill inte störa de små sötisarna.
Än är inte kvällen slut, tänkte fika lite och invänta Rebecca sen ska jag nog ändå dra mig till kojs. I morgon väntar det hemmatävlingar på Hippo och en hejdåkram till Vickan. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress