Jenny

Blä!
Somnade med barnen igår, vaknade när Nicke kom upp och petade på mig. Mådde fruktansvärt illa, hade frossa och ont i magen. La mig på Nickes "sida", fick en hink och somnade om. Sov väldigt tungt under natten och vaknade av klockan. Kände mig lite bättre, gick ned och klädde på mig, hämtade en banan och gick till ytterdörren. Där blev det stopp, magen körde på i 180 och ett illamående vällde upp inom mig. Av med ytterkläderna, in i badrummet och satt där på pallen och tittade på den läskiga vita stolen en lång stund. Inget mer hände.........Fick inse att jag var besegrad, skickade sms till mina kollegor och gick sakta ut i köket, satt på en stol en lång stund och petade försiktigt i mig en banan. Vandrade sakta vidare till vardagsrummet och la mig under en filt i soffan. Låg i soffan och hade ångest över att jag inte kunde ta mig till jobbet och ångest över att jag kanske skulle behöva besöka den vita stolen inom snar framtid. Slumrade till i soffan, vaknade av att Nova kom ned och strök mig över huvudet. Åt lite yoghurt och fortsatte vila i soffan, till lunch blev det en rostad macka och till mellis en rostad macka till. Illamåendet har försvunnit men magen låter och lever om. När de andra skulle äta middag passade jag på att äta en liten portion korvstroganff med ris. Så summan av dagen är små små portioner mat och vila i soffan, jag vill verkligen inte bli sämre.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress