Jenny

Tillökning i familjen
Vilken spännande dag vi varit med om! Ibland ska man ha tur, barnen har haft feber sedan i fredags kväll och därför var det min tur att vabba idag. Morgonen började lugnt och stilla med lite frukost och småplock, jag går sedan in i vardagsrummet för att prata med barnen. Izzi dyker upp runt hörnet och börjar prata med mig, påkallas min uppmärksamhet och är väldigt gosig. Jag sätter mig ned på golvet och börjar klappa henne.
Hon lägger sig direkt nära mig, halvt i knät och naglar fast mina byxor med sina klor. Hon stirrade på mig precis som om hon sa att "du skulle bara våga lämna mig nu". Jag inser direkt att nu är det kattungar på G, inser att jag inte kan kliva upp utan barnen ber barnen gå till tvättstugan för att hämta ett rent lakan. Izzi lämnar inte mitt knä utan föder sin första kattunge liggandes precis som på bilden. Allt går lugnt och stilla, barnen sitter med vid sidan och ställer nyfiket en massa frågor.
När den första kattungen är född lirkar jag in lakanet under dem, Izzi tvättar och tar hand om sin lilla bäbis på bästa sätt men ligger fortfarande tätt tätt intill mig. Hon puffar städigt på min hand och vill bli klappad, tittar på mig och småpratar som hon alltid gör.
Efter en stund föder hon sin andra kattunge och även det gör hon så bra så man blir stolt ända in i hjärtat.
Två små kattungar diar lugnt, en kolsvart och en svart med vita tassar och haka.
Efter de två fösta kattungarna får Izzi en stunds vila innan de två sista kattungarna tittar fram. Dessa två är också kolsvarta, undra hur man ska kunna se vem som är vem?
Måste säga att naturen gör underverk varje dag, att få sitta med och se dessa små fanatstiska varelser födas var verkligen en upplevelse för mig, barnen och Magnus. Att få se Izza sköta allt så perfekt, hur hon vet hur allt ska göras och har koll på minsta sak. Jag är imponerad!
Fyra små underverk
Izzis baktass täcker hela kattungen.
Izzi har nu under kvällen lämnat kattungarna korta stunder för att äta och gosa med sin matte. Hon ropar på mig och svarar jag så kommer hon direkt, vill bli klappad och gosad med. Efter en stund reser hon sig upp och spatserar tillbaka till sina små bäbisar.
Vet inte om jag tycker att den har vidare bra bordsskick
Limpan

åhhhh va gulligt att hon ville vara nära dig hela tiden ❤️

Svar: Hon är underbar! =)
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress