Jenny

Världens bästa bok
Kaninen som så gärna ville somna - En annorlunda godnattsaga, kanske världens bästa bok. Jag skulle just nu vilja säga att för våran familj är det i all fall världens bästa bok. Båda våra barn har svårt att komma till ro och somna på kvällen. Nova har lättare än Lucas men båda snurrar runt, kommer på 10000 saker som ska göras och måste kissa några gånger innan de kan somna. Häromdagen blev jag rekomenderad boken av en arbetskamrat, snälla mamma hade vägarna förbi stan och redan dagen efter kunde vi läsa den för barnen. Nova somnade redan efter 2 1/2 sida, helt lugnt och utan minsta oro. Gick raka vägen till Lucas och skulle läsa för han, lite sura miner blev det för han hade inga planer på att mamma skulle läsa. Efter lite övertalning fick jag godkänt på att läsa, han med att läsa hela boken. Han var så trött så han knappt kunde hålla ögonen öppna men kämpade allt vad han kunde. Jag frågade om jag skulle läsa en annan bok och han bara nickade. Läste några sidor i den, bytte tillbaka till den här boken och han 1 1/2 sida innan han sjönk in i drömmarna.
Dagen efter läste jag boken för Nova igen, 1 1/2 sida och vips så sov hon. It´s like magic, som min arbetskamrat sa.
Ska läsa boken igen ikväll och hoppas givetvis på samma resultat. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress