Jenny

För 30 år sedan
Tänk att jag kommer ihåg vad som hände för 30 år sedan, 28 februari 1986. Jag var bara fem år gammal men kommer ändå ihåg det så starkt. Mamma och jag vaknade på morgonen, jag hoppade omkring i sängen och pratade på om allt möjligt så som femåringar gör. Klockradion var på och nyheterna går igång, helt plötsligt säger mamma åt mig att vara tyst. Jag hörde direkt på hennes röst att det hade hänt något, rösten var så skarp men ändå orolig. Jag förstod inte då vad det innebar men jag kommer ihåg att mamma sa att Olof Palme hade blivit mördad och jag kommer ihåg hur ledsen hon blev.
 
Kommer du ihåg vad du gjorde?
 
 
Limpan

Jag o min syster satt å kollade på "God morgon Sverige" Å de blev avbrott i de då dom talade om nyheten om Olof Palme. Sprang å väckte våran kusin som va barnvakt o sovit över hos oss.

Svar: Tänk ändå att man kommer ihåg så långt tillbaka......
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress