Jenny

Vilket objektiv?
Jag känner mig helt förvirrad, är ute i objektivdjungeln och söker efter ett nytt objektiv till min Nikon D90. Men vad ska jag välja?? Känner att jag inte har koll på alla objektiv och skulle verkligen behöva ha lite hjälp från någon som är kunnig, intresserad och insatt i att fota. Var länge inne på ett objektiv med superzoom så att man lätt kunde fota hinder på nära och långt håll med samma objekt. Som jag har det nu så måste jag välja det stora eller lilla objektivet beroende på hur hindrena står eller hur solen ligger på. Men jag har fått höra att objektiven med superzoom inte alltid är så bra, stämmer det?
 
Vad är jag då ute efter? Ett mirakelobjektiv förstås! Skämt och sido, jag söker ett objektiv som inte kostar så mycket så att familjen får äta nudlar i fyra månader, det ska vara relativt lätt, bli bra bilder i hög hastighet, fina färgstarka bilder i solnedgången, skarpa bilder på vårblommorna och fantastiska bilder på små kattungar inomhus med dålig belysning. Börjar ni förstår mitt problem? 
 
Så är det någon där ute i cyberrymden som kan ge mig en hjälpande hand.
Cassandra Haraldsson

Så söta bilder!!

Svar: Tack =)
Jenny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress